Hilton Świnoujście Resort & SPA – opinia z pobytu

budynek Hilton Świnoujście
budynek Hilton Świnoujście

Hotel Hilton Świnoujście Resort & SPA jest trzecim obiektem z grupy Hilton Hotels (zaraz po Hilton Warsaw i Hilton Gdańsk) oraz pierwszym w tej części Europy działającym jako resort. Posiada on 173 pokoje o różnym standardzie, trzy restauracje, trzy bary oraz m.in. SPA. Wnętrza nawiązują do morskich klimatów oraz stylu art deco. Pierwsi Goście mogli spędzić tu noc w grudniu 2019 roku. Na wstępie warto wspomnieć, że obiekt został zakwalifikowany jako 5cio gwiazdkowy hotel. Co czyni go trzecim pięciogwiazdkowcem w portfolio Hilton Worldwide w Polsce. Pozostałe to DoubleTree by Hilton Wrocław oraz wcześniej wspomniany Hilton w Gdańsku. Po takim wstępie pobyt w tym hotelu musi należeć do udanych i być niesamowitym przeżyciem. Jak wyglądały nasze 3 doby w tym miejscu? Zapraszam do lektury naszej opinii z tego pobytu.

lobby w Hilton Świnoujście
ceny w Hiltonie sprawdzisz m.in. na booking.com
Booking.com

Meldowanie w Hilton Świnoujście Resort & SPA

Około godziny 11tej pojawiliśmy się przy hotelowej recepcji, gdzie powitała nas Pani Karolina. Poinformowała, że w ramach posiadanego statusu został zrobiony upgrade pokoju do apartamentu. Niestety nie był on jeszcze gotowy, więc recepcjonistka zadeklarowała, że jak tylko housekeeping da zielone światło to ona zadzwoni do nas i dokonamy meldowania.

recepcja w hilton świnoujście

W hotelowym lobby oprócz kilku stanowisk recepcyjnych znajdziemy bar, kanapę oraz krzesła z stolikami. Przytulny klimat tworzą schody prowadzące na 1.piętro czy kafelkowy filar.

Po dwóch godzinach czekania stwierdziliśmy, że wrócimy do hotelu i zapytamy jak wygląda sprawa z apartamentem. Widząc nas Pani Karolina zadzwoniła do housekeepingu i okazało się, że pokój jest gotowy. Podczas dopełniania formalności z racji posiadanego statusu otrzymaliśmy bezpłatne śniadania oraz nielimitowany wstęp do aquaparku. Następnie Pan Seweryn zaproponował pomoc z bagażami. Podziękowaliśmy i z kartami w ręku udaliśmy się na 3 piętro.

Pokój w Hilton Świnoujście Resort & SPA

pokój w Hilton Świnoujście

Apartament składał się z salonu, sypialni, łazienki oraz balkonu, który był wzdłuż pomieszczeń. Część dzienną wyposażono w szeroką kanapę, stół z krzesłami, minibarek (cennik dostępny jedynie w recepcji), zestaw do parzenia kawy i herbaty, pojemną szafę, telewizor oraz stylowy żyrandol. Tu czekała wstawka powitalna składająca się z wydrukowanego listu powitalnego, karty rabatowej do SPA oraz kawałków czekolady wraz z owocami.

ceny w Hiltonie sprawdzisz m.in. na booking.com

Sypialnia
sypialnia w Hilton Świnoujście

W sypialni poza wygodnym i szerokim łóżkiem znalazł się telewizor oraz kolejne, pakowne szafy, a w nich m.in. jednorazowe kapcie i szlafroki.

Łazienkę wyposażono w wannę oraz kabinę prysznicową. Nad umywalką zawieszono podgrzewane lustro – co zapobiega jego parowaniu. Wyróżniała się mocno biżuteria łazienkowa – a dokładnie wybrany kolor baterii – miedź. Dodawał klasy pomieszczeniu. Nie zabrakło również wagi czy kosmetyków – jedynie dla jednej osoby (mimo, że apartament przewidziany jest dla 4 osób dorosłych). Natomiast nie było chusteczek antybakteryjnych, które obecnie stają się standardem w innych obiektach na podobnym czy nieco niższym poziomie. Przycisk do WC zamontowano na górze toalety, co zabrało wiele miejsca, które przydaje się jako półka na kosmetyki.

Wrażenia z noclegów w apartamencie King Baltic View One Bedroom Suite

Apartament został urządzony w morskim klimacie z akcentami art deco. Wybrane kolory czy tekstury sprawiały wrażenie przytulnego i ciepłego pomieszczenia. Dodatki w postaci złotego żyrandolu, miedzianej biżuterii łazienkowej czy efektowny minibarek dodawały luksusu. W naszej ocenie na wyposażeniu salonu zabrakło ekspresu na kapsułki. Kolejną kwestią było słabe wyciszenie apartamentu od sąsiedniego pokoju. W sypialni, za ścianą, na której było wezgłowie łóżka biegły rury kanalizacyjne. W związku z czym, gdy gość z sąsiedniego pokoju brał prysznic, w naszym pokoju rozlegał się dźwięk przypominający szum braku sygnału telewizyjnego.

Dość niefortunnym rozwiązaniem było wybranie szerokiej kanapy lub jej ustawienie ze względu na będące obok drzwi do łazienki. Wychodząc z niej drzwiami blokujemy możliwość przejścia z kanapy do dalszej części apartamentu. Przy dwóch osobach nie jest to większy problem, ale wybierając się z dziećmi należy zachować szczególną ostrożność by ktoś (pisząc dosadnie) nie oberwał w nos.

Problemy techniczne napotkane w pokoju

Po pierwszym wrażeniu, które wywołało efekt wow zaczynamy przyglądać się detalom. Po chwili zauważyłem, że kanapa jest podarta, sufit ma dziury, w łazience lustro było brudne od czarnego markera, uszkodzona kafelka czy braki w fugach. Dodatkowo, podczas zasuwania zasłon w sypialni poczułem opór, mocniej pociągnąłem i na głowę spadły mi niewielkie fragmenty tynku odsłaniając otwór. Wszelkie uwagi zgłosiliśmy na recepcji, został o tym poinformowany pracownik techniczny. Stwierdził, że są to błędy ekipy budowlanej, jest ich świadom i zostanie to przekazane dalej. Natomiast on nie może nic więcej zrobić.

Mieliśmy również problem z klimatyzacją oraz oświetleniem. Po wejściu do pokoju, ustawieniu klimatyzacji oraz świateł – te ostatnie zaczęły się wyłączać i włączać. Interwencja technika polegająca na zresetowaniu ustawień pomogła praktycznie rozwiązać problem, oprócz przedpokoju gdzie nie działało oświetlenie. Ostatniej nocy klimatyzacja nie była w stanie schłodzić pomieszczeń – słyszeliśmy pracę urządzenia, ale wtłaczane powietrze nie było zimne. Efekt – w apartamencie temperatura wynosiła około 27stopni. Ulgę przyniosło zrobienie przeciągu dzięki drzwiom balkonowym w obu pomieszczeniach. Rano problem zgłosiliśmy recepcji – w odpowiedzi dowiedzieliśmy się, że faktycznie obiekt miał problem z klimatyzacją, ponieważ wielu Gości to zgłaszało w nocy.

klimatyzacja w Hilton Świnoujście

Po dłuższym pobycie mieliśmy wrażenie, że wnętrza wykończano w ogromnym pośpiechu i dość niedbale. Oprócz wymienionych usterek dało się zauważyć, że kilka par drzwi do różnych pokoi były obdrapane. Naszym zdaniem nie jest to najlepsza wizytówka 5cio gwiazdkowego hotelu, który pierwszych Gości przyjął na przełomie 2019/2020 i miał trochę czasu na dopieszczenie wnętrz przez pandemię.

zniszczone drzwi do pokoju w Hilton Świnoujście

Hotelowe restauracje i bary

Hilton Świnoujście Resort & SPA posiada trzy restauracje: bufetową Garner serwującą śniadania i obiadokolacje oraz dwie a la carte: Polonaise oraz Sushi Grill & Bar. Do dwóch ostatnich zalecana jest rezerwacja stolika – szczególnie do Sushi Grill & Bar, gdyż jest to bardzo mały lokal.

Śniadania serwowano w godzinach 7.00 – 11.00 w formie bufetu. Wybór dań na ciepło jak i na zimno był bardzo szeroki. Oprócz klasyków pojawiły się m.in.: focaccia, surimi czy tatar. Dodatkowo można było zamówić omleta czy jajka po benedyktyńsku na stacji live cooking. Wybraliśmy to ostatnie danie i okazało się, że w tym hotelu oznacza to: jajka w koszulce. Na zwróconą uwagę kelner jedynie rozłożył ręce i stwierdził, że tak ono jest podawane w Świnoujściu. Kolejną niespodzianką był brak możliwości zamówienia śniadania do pokoju.

Booking.com

Lunch w Spice Bar

Spice Bar w Hilton Świnoujście

Na lunch wybraliśmy się do Spice Baru gdzie wybór padł (klasycznie) na burgera. Podczas oczekiwania na danie zerknęliśmy do kart menu pozostałych restauracji i tu zaskoczenie, ponieważ jak na 5cio gwiazdkowy hotel ceny były naprawdę przystępne. Pokuszę się o stwierdzenie, że pod względem cen dań jest to najtańszy 5cio gwiazdkowy obiekt, w jakim mieliśmy okazję nocować. Po tych rozważaniach na stolikach pojawiły się burgery. W dość ciekawej formie. Oddzielnie podano bułkę z mięsem, sos oraz warzywa. Danie to wyglądało jakby było w opcji: złóż je jak lubisz. Po wgryzieniu się w mięso szybko zrozumieliśmy dlaczego jest on tańszy niż w innych Hiltonach. Kotlet był praktycznie pozbawiony charakterystycznego smaku wołowiny, a struktura sprawiała wrażenie jakby mięso zostało wcześniej kilkukrotnie zmielone i sprasowane. Niestety kelner słysząc naszą rozmową nie był skłonny zainterweniować. Również nie uczynił tego w momencie proszenia o rachunek.

Sushi Grill & Bar

ceny w Hiltonie sprawdzisz m.in. na booking.com

Następnego dnia wybraliśmy się na kolację do Sushi Grill & Bar. Lokal jest niewielki, składa się z kilku stolików, a jego centralnym punktem jest otwarta kuchnia, gdzie na naszych oczach powstają posiłki. Wybór padł na ramen oraz sushi. Powiem tak, to było fenomenalne. Smaczne, bogate w doznania smakowe, idealne. Do tego pięknie podane. Warto dodać, że obsługę tworzy ekipa z Azji, przez co konieczna jest znajomość angielskiego, ale są pomocni, uprzejmi i mili, że aż człowiek od razu przenosi się do tej słynnej z gościnności Azji. Naprawdę to była niesamowita kolacja, nie tylko smakowo, ale i pod względem jakości serwisu.

Obiadokolacja w restauracji Garner

Ostatniego wieczoru wybraliśmy się na obiadokolację, która podawana była w godzinach 17.00 – 21.00 w formie bufetu szwedzkiego w restauracji Garner. Do wyboru mieliśmy kilka dań z bemarów, np. kaczka, pieczony pstrąg, pieczeń wieprzowa, pierogi leniwe z truskawkami. Z zup pojawiła się pomidorówka i flaczki z kalmara. Dodatkowo dostępna była stacja live cooking, gdzie do wyboru mieliśmy dwa dania, m.in. pstrąga z płatkami migdałów. Oprócz dań na ciepło pojawiły się warzywa, przekąski w tempurze, sałatki, owoce czy ciasta. Wybór dań robił wrażenie. Ciekawostką był dla nas wybór ryby na obiadokolację w nadmorskim kurorcie – zdecydowano się na pstrąga. Taka odskocznia od morskich specjałów. Warto dodać, że podczas naszej wizyty obsługę tworzyła zgrana i sprawna ekipa z Azji.

Booking.com

Pozostałe hotelowe bary

lobby bar w Hilton Świnoujście

Wchodząc do hotelowego lobby od strony promenady natkniemy się na tabliczkę z informacją, że na 9tym piętrze znajduje się bar. Niestety nie dostaniemy się tam, ponieważ lokal jest w budowie – o czym dowiemy się jedynie z recepcji. Natomiast możemy skorzystać z lobby baru, który znajduje się tuż przy recepcji. Dostępna była taka sama karta menu jak w Spice Barze. Dodatkowo postawiono tu gablotę z słodkościami, które naprawdę kuszą, a ceny po raz kolejny zaskakują swoją przystępnością.

Udogodnienia w Hilton Świnoujście Resort & SPA

SPA w Hilton Świnoujście

Hilton Świnoujście Resort & SPA do dyspozycji Gości oddaje strefę SPA & Wellness. Możemy w niej skorzystać z zabiegów kosmetycznych czy masaży. Ponadto mamy tu do dyspozycji saunę suchą, parową, hammam, strefę wypoczynkową oraz dwa zewnętrzne jacuzzi. Przyznam, że strefa ta jest bardzo przyjemna i pozwala wypocząć. Warto dodać, że wstęp do części Wellness mają jedynie osoby powyżej 18 roku życia.

Kolejnym udogodnieniem jest całodobowa siłownia znajdująca się na poziomie -1, obok siłowni dla Gości hotelu Radisson. Na pierwszy rzut oka hiltonowa sala ćwiczeń robi wrażenie. Mamy tu liczne sprzęty cardio, sztangę wraz z talerzami, zestaw hantli czy urządzenie wielofunkcyjne. Podczas treningu okazało się, że waga hantli kończy się na 10kg, a do sztangi brakuje stojaka, aby bezpiecznie wykonać część ćwiczeń. Kolejnym detalem jaki może obniżyć komfort treningu jest brak oklejenia czy przyciemnienia szyb. Korytarz ten jest łącznikiem między aquaparkiem a hotelem Radisson, co powoduje, że będziemy obserwowani przez wiele osób w godzinach otwarcia pływalni.

Baltic Park Molo Aquapark by Zdrojowa

W kompleksie Baltic Molo Park znajdziemy również aquapark. To właśnie tu Goście Hiltona mogą skorzystać z basenu, oprócz tego mamy cztery zjeżdżalnie (w tym dwie pontonowe), brodziki dla dzieci, liczne jacuzzi, rwącą rzekę, sztuczną falę do surfingu czy strefę saun. Z całego kompleksu Goście hotelu Hilton Świnoujście Resort & SPA mogą korzystać przez raptem jedną godzinę dziennie. Za przekroczony czas zostanie naliczona opłata z uwzględnieniem 50 procentowego rabatu. Natomiast Goście o statusie Diamond mają nielimitowany czas, ale warto o tym wspomnieć obsłudze, ponieważ może nie być nas na liście osób z ww. statusem.

W hotelowym lobby znajdziemy również sklep odzieżowy oraz salę zabaw dla najmłodszych.

Hilton Świnoujście Resort & SPA jak sama nazwa wskazuje jest obiektem resortowym. W związku z czym znajdziemy tu również beach bar, gdzie hotelowi Goście za opłatą mogą wypożyczyć leżak, parawan czy kosz. Dodatkowo w hotelowej recepcji otrzymamy karty uprawniające do wypożyczenia ręcznika plażowego. Nie zwrócenie tej karty podczas wymeldowania może wiązać się dodatkową opłatą w wysokości 100pln.

hotelowy bar na plaży dla Gości Hiltona i Raddisona w Świnoujściud

Obsługa

Większa część załogi to pracownicy z Azji, którzy są uśmiechnięci, komunikatywni, skłonni do pomocy i dostępni. Mieliśmy poczucie gościnności oraz bycia mile widzianym. Z kolei polska ekipa na barze czy podczas śniadań sprawiała wrażenie niedostępnej.

Zespół na recepcji był uprzejmy i życzliwy. Niestety część zgłaszanych uwag nie została przekazana dalej – brudna deszczownica nie została umyta przez 3 dni czy rezygnacja z sprzątania pokoju po siedmiu godzinach oczekiwania (godzinę po zgłoszeniu rezygnacji do pokoju wszedł housekeeping, który był zaskoczony anulacją prośby).

widok z balkonu pokoju w Hilton Świnoujście
widok z balkonu w Hilton Świnoujście Resort & SPA

Inne zgłoszenie utknęło w housekeepingu – przy nas Pani Karolina dzwoniła działu HSK z prośbą o kosmetyki dla drugiej osoby. Po 1.5h oczekiwania musieliśmy ponowić prośbę, gdyż nadal ich nie było. Mimo zgłoszonych usterek technicznych i ich potwierdzeniu przez pracownika technicznego hotel nie był w stanie zaproponować jakiegokolwiek działania. Natomiast ostatniego popołudnia recepcjonistka Pani Agata omyłkowo zapukała do naszego pokoju – w ramach przeprosin otrzymaliśmy zaproszenie na obiadokolację. Następnie zapukał Pan Seweryn i oznajmił, że przyszedł po bagaże. Po wyjaśnieniu tego zajścia okazało się, że również i boy hotelowy pomylił pokoje.
W tym miejscu warto wspomnieć o Pani Karolinie. Dała się poznać jako przemiła osoba, której zależało na zadowoleniu Gości. Dodatkowo z własnej inicjatywny zaproponowała nam ciekawe trasy rowerowe w głąb Świnoujścia – alternatywnie dla niemieckiej części.

Warto też dodać, że decydując się na rezerwację pobytu w tym hotelu możemy z przyzwyczajenia nie zauważyć jednej ważnej rzeczy. Otóż w stawce Best Available Rate anulować możemy pobyt do 14 dni przed przyjazdem, a nie jeden dzień jak było w większości obiektów należących do sieci Hilton Worldwide. Ponadto blokowana jest dostępność standardowych pokoi w kanałach sprzedaży Hiltona na krótkie pobyty.

Podsumowanie

Booking.com

ceny w Hiltonie sprawdzisz m.in. na booking.com

Hilton Świnoujście Resort & SPA klasyfikuje się jako 5cio gwiazdkowy, resortowy Hilton. Niewątpliwe świadczy o tym cena pobytu, która w sezonie letnim potrafi wynieść 950PLN. Wnętrza robią niesamowite wrażenie, apartament został pięknie zaprojektowany, ale po chwili pojawią się liczne niedociągnięcia, które dają wrażenie, że obiekt wykończono w pośpiechu. Dziwi również fakt limitowania dostępu do basenu przy tej cenie pobytu, ale o tym hotel jasno komunikuje podczas rezerwacji. Natomiast od 5cio gwiazdkowego hotelu oczekiwalibyśmy znacznie lepszego serwisu, możliwości zamówienia śniadania do pokoju, większej dbałości o szczegóły, reakcji na zgłaszane usterki oraz braku problemów z housekeepingiem. Osoby nie znającego języka angielskiego poczują duży dyskomfort w komunikacji z personelem w gastronomii czy housekeepingu. Goście o wyższych statusach w programie Hilton Honors również mogą czuć pewien niedosyt, ponieważ nie pomyślano o dodatkowych udogodnieniach jak np. executive lounge, drinku powitalnym, wydzielonej strefie na sali śniadaniowej czy np. benefitach w beach barze.

W Świnoujściu znajdziesz inny obiekt należący do sieci Hilton Worldwide – Hampton by Hilton. Relację z tego miejsca przeczytasz klikając w ten link.

Natomiast o samym Świnoujściu i wyspie Uznam dowiesz się więcej w tym miejscu.

Możesz również polubić

2 komentarze

  1. Joe

    Fenomenalnie przygotowany artykuł, trafiłam na tę stronę po raz pierwszy, ale zdecydowanie zapisuję w ulubionych – zwracamy uwagę na te same, istotne detale! Dziękuję!

    1. Sypiam Wygodnie

      dziękuje pięknie za ten komentarz oraz zachęcam do śledzenia strony jak i konta na Facebooku 🙂
      Udanych podróży!

Dodaj komentarz