Koronawirus a sieci hotelowe - sprawdź jakie przygotowano rozwiązania

Sypiam Wygodnie

recenzje pobytów w hotelach, relacje z podróży, informacje branżowe – wszystko, aby spać wygodnie

accor

accor

INFORMACJE

Koronawirus a sieci hotelowe

Koronawirus – to małe, niewidzialne ustrojstwo wielu osobom nieźle pokrzyżowało plany. Hotelarze, restauratorzy i cała branża turystyczna z przerażeniem patrzy w przyszłość. Służba zdrowia mówiąc brutalnie nie wie w co włożyć ręce, a my? Próbujemy odnaleźć się w tej nowej rzeczywistości (oby tymczasowej).

aktualizacje:
20.03.2020r. – aktualizacja dot. Accorhotels, Hilton Hotels
16.03.2020r. – dodany Radisson Hotels oraz aktualizacja Accorhotels

W niniejszym artykule przedstawię Wam jakie rozwiązania przygotowały niektóre z sieci hotelowych ze względu na pandemię koronawirus. Zestawienie dotyczy indywidualnych rezerwacji w opcji bezzwrotnej.

Accorhotels – ALL Accor Live Limitless

Goście, którzy dokonali rezerwacji z przedpłatą, bez możliwości anulacji oraz posiadają rezerwację na pobyt do 30 kwietnia 2020, mogą bez dodatkowych kosztów zmienić pobyt na inną datę do 30 kwietnia 2021r. Należy skontaktować się bezpośrednio z hotelem.

Dziś (20.03.2020r.) sieć Accor mailowo poinformowała o znacznych zmianach dla osób posiadających statusu w programie ALL, którym ze względu na sytuację z koronawirusem będzie trudniej spełnić wymogi.

Aby utrzymać obecny status wystarczy w 2020r. zrealizować 50% wymaganych pobytów/nocy/punktów!

Lojalność idzie w parze

cyt. “Wiemy, że zdobywanie punktów oraz statusów naszego programu lojalnościowego ALL – Accor Live Limitless jest ważne dla Ciebie. Biorąc pod uwagę fakt, że plany podróży ulegają obecnie znacznym zakłóceniom, zdecydowaliśmy się przyznać Ci 50% wartości noclegów i punktów wymaganych do podtrzymania Twojego obecnego poziomu statusu. Innymi słowy żeby zachować swój status niezbędne będzie zdobycie zaledwie 50% wartości noclegów i punktów niż było to wcześniej wymagane. Będziemy Cię informować o wszelkich dodatkowych zmianach w programie w miarę rozwoju sytuacji.”

Źródło: link (stan na 16.03.2020), mail z dn. 20.03.2020r.

Hilton Worldwide

Sieć uruchomiła akcję Your Travel Flexibility, w ramach której obecne rezerwacje w opcji bezzwrotnej na pobyty do dnia 30 kwietnia 2020r. możemy anulować do 24 godzin przed planowanym przyjazdem.
Druga zmiana dotyczy PRZYSZŁYCH rezerwacji dokonanych od dn. 12. marca do 30. kwietnia 2020r. w ramach stawki Advanced Purchase (bezzwrotnej). Hilton gwarantuje możliwość zmiany (w zależności od dostępności) lub anulacji pobytu do 24 godzin przed planowanym przyjazdem.

Hilton wprowadził zmiany również w programie lojalnościowym Hilton Honors.
– zostaną wstrzymane wygaśnięcia uzbieranych punktów, które miały nastąpić między 12. marca a 31. maja 2020r.
– Hilton Honors rozważa zmiany w wymaganiach zdobycia statusu. Sieć jeszcze analizuje, więc musimy poczekać na ewentualne obniżenia kryteriów. (na dn. 20.03.2020r. Hilton zaprezentował zmiany w programie dla jedynie Gości z Chin, Hong Kongu czy Tajwanu)

Promocja punktowa – 2.000 pkt za każdy pobyt plus 10.000 pkt co 10 nocy i 10 pobytów została przedłużona do 31 maja 2020r. (pierwotnie miała zakończyć się 03 maja 2020r.) Więcej o promocji w tym miejscu.

Źródło: LINK (stan na 15.03.2020), przedłużona promocja

Marriott

Marriott umożliwia zmianę lub anulowanie wszystkich rezerwacji (w tym również bezzwrotnych) zrobionych do 30. kwietnia 2020r., czyli także i tych przyszłych. Zmiany należy dokonać do 24 godzin przed planowanym przyjazdem.

Źródło: https://marriott-re-2019ncovc.com/ (stan na 15.03.2020)

IHG – InterContinental Hotels Group

InterContinental Hotels Group umożliwia anulowanie pobytów we wszystkich hotelach tej sieci, które mieliśmy odbyć między 9 marca 2020r. a 30 kwietnia 2020r.

Ponadto sieć obniżyła kryteria jakie należy spełnić, aby otrzymać dany status w programie lojalnościowym.

Np. aby otrzymać status Gold wystarczy 7 nocy w ciągu roku kalendarzowego (zamiast 10), Platinum – 30 (zamiast 40), a Spire – 55 (zamiast 75).

Źródło: https://www.ihg.com/content/gb/en/customer-care/travel-advisory (stan na 15.03.2020)

Radisson Hotels i zmiany w Radisson Rewards

Rezerwacje indywidualne :

  • Dopuszczamy bezpłatne modyfikacje lub bezpłatne anulowanie wszystkich istniejących i nowych rezerwacji (we wszystkich krajach i hotelach RHG na świecie) pobytów do 30 kwietnia 2020 r.
  • Prosimy pamiętać, że wszelkie zmiany w istniejących rezerwacjach będą uzależnione od dostępności i różnic w stawkach.
  • Gościom, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem internetowych biur podróży lub partnerów zewnętrznych, zalecamy kontakt z dostawcą usług rezerwacji w celu uzyskania informacji na temat obowiązujących u niego zasad.
  • W odniesieniu do pobytów po 30 kwietnia 2020 r. obowiązują nasze standardowe zasady anulowania rezerwacji.

Zmiany w Radisson Rewards podyktowane koronawirusem

Od 1 marca 2020 r. hotele Radisson wydłużają okres ważności punktów o 6 miesięcy. Uczestnikom naszego programu, których status Elite wygasa w lutym 2021, przedłużyliśmy jego ważność do lutego 2022 roku.

więcej informacji pod tym linkiem

Sytuacja z koronawirusem jest dynamiczna, więc postaram się trzymać rękę na pulsie i aktualizować powyższy artykuł.

w wolnej chwili zapraszam do poczytania relacji z podróży

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany.