Sypiam Wygodnie

recenzje pobytów w hotelach, relacje z podróży, informacje branżowe – wszystko, aby spać wygodnie

reklama

Booking.com
Sypiam Wygodnie najwygodniej czyta się korzystając z Google Chrome
obserwuj również na Facebooku

reklama

Booking.com
Sypiam Wygodnie najwygodniej czyta się korzystając z Google Chrome
obserwuj również na Facebooku
INFORMACJE

Koronawirus vs. sieci hotelowe i programy lojalnościowe [AKTUALIZACJA]

Koronawirus – to małe, niewidzialne ustrojstwo wielu osobom nieźle pokrzyżowało plany. Hotelarze, restauratorzy i cała branża turystyczna z przerażeniem patrzy w przyszłość. Służba zdrowia mówiąc brutalnie nie wie w co włożyć ręce, a my? Próbujemy odnaleźć się w tej nowej rzeczywistości (oby tymczasowej).

aktualizacje:
20.03.2020r. – aktualizacja dot. Accorhotels, Hilton Hotels
16.03.2020r. – dodany Radisson Hotels oraz aktualizacja Accorhotels
23.05.2020r. – aktualizacja wszystkich sieci hotelowych plus Miles & More

W niniejszym artykule przedstawię Wam jakie rozwiązania przygotowały niektóre z sieci hotelowych ze względu na pandemię koronawirus. Zestawienie dotyczy indywidualnych rezerwacji w opcji bezzwrotnej oraz programów lojalnościowych.

Accorhotels – ALL Accor Live Limitless

Jesteśmy zobowiązani do zapewnienia naszym gościom elastyczności w tych trudnych czasach, dlatego też dopracowaliśmy naszą politykę anulowania rezerwacji. Goście, którzy zarezerwowali bezzwrotną stawkę bezpośrednio przez Accor na podróż do 30 czerwca 2020 r. mogą przenieść rezerwację na przyszły termin (w ciągu 18 miesięcy) w tym samym hotelu lub otrzymać voucher na pełną wartość do późniejszego wykorzystania. Goście, którzy zarezerwowali elastyczną stawkę wciąż mogą zrezygnować z zaplanowanego pobytu przed przyjazdem lub przenieść go na inny termin.

mail rozsyłany uczestnikom programu ALL – Accor Live Limitless

Zmiany w programie lojalnościowym ALL – Accor Live Limitless

Przedłużenie statusu: Zdobyty status w 2019 r. zostanie przedłużony do 31 grudnia 2021 r.

Wygaśnięcie punktów: będą one ważne przynajmniej do 15 grudnia 2020 r. (wygasanie punktów zostaje wstrzymane do 15 grudnia 2020 r.).

Przeniesienie punktów Status / liczby noclegów: Punkty Status oraz liczba noclegów zdobytych w ALL między 1 lipca 2020 r. a 31 grudnia 2020 r. zostaną przeniesione na przyszły rok 2021 i dzięki temu pomogą szybciej zdobyć wyższy status na rok 2022.

Suite Night Upgrade: W przypadku klubowiczów o statusie Platinum oraz Diamond, wszystkie niewykorzystane przywileje Suite Night Upgrade (podwyższenie standardu pokoju do apartamentu na jedną noc) na dzień 31 grudnia 2020 r. zostaną przedłużone na kolejne 12 miesięcy w celu zapewnienia więcej czasu na skorzystanie z usługi.

Źródło: mail z dn. 20 maja 2020r.

Hilton

Sieć uruchomiła akcję Your Travel Flexibility, w ramach której obecne rezerwacje w opcji bezzwrotnej na pobyty do dnia 30 czerwca 2020r. możemy anulować do 24 godzin przed planowanym przyjazdem.
Druga zmiana dotyczy PRZYSZŁYCH rezerwacji dokonanych do 30. czerwca 2020r. w ramach stawki Advanced Purchase (bezzwrotnej). Hilton gwarantuje możliwość zmiany (w zależności od dostępności) lub anulacji pobytu do 24 godzin przed planowanym przyjazdem.

Hilton wprowadził zmiany również w programie lojalnościowym Hilton Honors.
– zostaną wstrzymane wygaśnięcia uzbieranych punktów, które miały nastąpić między 12. marca a 31. grudnia 2020r.
– przedłużenie statusu 2019. Wszyscy członkowie, których status z 2019 r. miał zostać obniżony 31 marca 2020 r. – niezależnie od tego czy jest to status Diamond, Gold czy Silver – otrzymają automatyczne przedlużenie do 31 marca 2021 r.
– przedłużenie statusu 2020. Rozszerzamy Państwa status członkowski z 2020 r. do 31 marca 2022 r. Oznacza to, że będą Państwo mogli w dalszym ciągu czerpać z wszystkich korzyści statusu Diamond, Gold lub Silver, do ktrych mają Państwo obecnie dostęp przez kolejnych 24 miesięcy.

Dodatkowo Hilton prowadza program Hilton CleanStay – więcej na ten temat.

Promocja punktowa – 2.000 pkt za każdy pobyt plus 10.000 pkt co 10 nocy i 10 pobytów została przedłużona do 07 września 2020r. (pierwotnie miała zakończyć się 03 maja 2020r.) Więcej o promocji w tym miejscu.

Źródło: LINK (stan na 23.05.2020)

Marriott

Marriott umożliwia zmianę lub anulowanie wszystkich rezerwacji (w tym również bezzwrotnych) zrobionych do 30. czerwca 2020r., czyli także i tych przyszłych. Zmiany należy dokonać do 24 godzin przed planowanym przyjazdem.

Statusy zdobyte w 2019 roku zostaną przedłużone do lutego 2022r.
Wygasanie punktów zostało wstrzymane do lutego 2021r.

Źródło: https://marriott-re-2019ncovc.com/ (stan na 23.05.2020)

IHG – InterContinental Hotels Group

InterContinental Hotels Group umożliwia anulowanie pobytów we wszystkich hotelach tej sieci, które mieliśmy odbyć między 9 marca 2020r. a 30 czerwca 2020r.

Ponadto sieć obniżyła kryteria jakie należy spełnić, aby otrzymać dany status w programie lojalnościowym.

Np. aby otrzymać status Gold wystarczy 7 nocy w ciągu roku kalendarzowego (zamiast 10), Platinum – 30 (zamiast 40), a Spire – 55 (zamiast 75).

Źródło: https://www.ihg.com/content/gb/en/customer-care/travel-advisory (stan na 23.05.2020)

Radisson Hotels i zmiany w Radisson Rewards

Rezerwacje indywidualne :

  • Dopuszczamy bezpłatne modyfikacje lub bezpłatne anulowanie wszystkich istniejących (we wszystkich krajach i hotelach RHG na świecie) pobytów do 30 czerwca 2020 r.
  • Prosimy pamiętać, że wszelkie zmiany w istniejących rezerwacjach będą uzależnione od dostępności i różnic w stawkach.
  • W przypadku nowych rezerwacji dokonanych od 1 kwietnia do 30 czerwca 2020 r., z dowolnym terminem przyjazdu w przyszłości do dowolnego hotelu RHG na świecie, umożliwiamy: bezpłatne zmiany do 24 godzin przed datą przyjazdu bądź bezpłatne anulowanie do 24 godzin przed datą przyjazdu

Zmiany w Radisson Rewards podyktowane koronawirusem

Od 1 marca 2020 r. hotele Radisson wydłużają okres ważności punktów o 6 miesięcy. Uczestnikom naszego programu, których status Elite wygasa w lutym 2021, przedłużyliśmy jego ważność do lutego 2022 roku.

więcej informacji pod tym linkiem

Miles&More vs. koronawirus

Miles&More przesuwa wprowadzenie zmian w programie z stycznia 2021r. na rok 2022.

Ponadto statusy Frequent Traveller, Senator i HON Circle, które miały wygasnąć w lutym 2021r. zostaną automatycznie przedłużone do 28 lutego 2022 roku

Sytuacja z koronawirusem jest dynamiczna, więc postaram się trzymać rękę na pulsie i aktualizować powyższy artykuł.

w wolnej chwili zapraszam do poczytania relacji z podróży